Ropień zęba

Ropień występuje gdy ropa gromadzi się wewnątrz zębów lub dziąsłach w rezultacie infekcji bakteryjnej. Bakterie odpowiedzialne za powstawanie infekcji znajdują się w płytce nazębnej, która szkodzi nie tylko zębom ale także dziąsłom. Płytka nazębna jest mieszanką jedzenia, śliny i bakterii przebywających w jamie ustnej. Nadmiar kamienia nazębnego może spowodować infekcje dziąseł lub miękkiej tkanki w zębach, powodując w rezultacie gromadzenie się ropy.
zęba
Ropnie mogą tworzyć się w tkance otaczającej zęby lub też w samych zębach. Obydwa przypadki są często bardzo bolesne i nieprzyjemne dla pacjenta. Poza dokuczliwym bólem ropnie mogą także być przyczyną nieprzyjemnej woni, która to powoduje w efekcie tak zwany przykry oddech.

Bez konsultacji ze stomatologiem nie jest możliwe wyleczenie ropnia. Brak przeciwdziałania rozwojowi objawów może spowodować pogorszenie się stanu i doprowadzić do zniszczenia otaczającej kości a nawet infekcji zatok nosowych jeśli ropień utworzy się blisko zatok.

Objawy takie jak ból i opuchlizna mogą być zwalczane środkami przeciwbólowymi i płukankami antybakteryjnymi. Zalecane jest jednak jak najszybsze skontaktowanie się z lekarzem stomatologiem.